Amikor webáruház készítés előtt állunk, sok minden előtérbe kerül. A cél természetesen az, hogy egy jól működő, vásárló barát oldalt hozzunk létre, amelyből profitálhatunk. A cél elérése érdekében a bizalomra kell építenünk. A felhasználói bizalom kialakítása nem egyszerű dolog, mert sok-sok tényező befolyásolja. Ezeket a tényezőket figyelembe kell venni a webáruház készítés során. De melyek ezek a tényezők? A vásárlói bizalom kialakulását befolyásolja az információ, a kényelem, az inspiráció, a gondoskodás, a felhatalmazás, a megismerés, a kapcsolat és a következetesség. Az információ alap szükséglet minden webáruház esetében, ugyanis a vásárlókat minden termék vagy szolgáltatás kapcsán informálni kell.
Olyan információkkal kell ellátni őket, amelyek segítenek a döntés meghozatalában, illetve arra ösztönzik, hogy továbbra is az oldalunkról vásároljanak. A webáruház készítés során arra kell törekedni, hogy kényelemes legyen az oldal használata. Könnyű, egyszerű és problémamentes kell legyen minden weboldal. Az inspiráció alatt azt értjük, hogy olyan élményt kell kínálni az emberek számára, mely végigvezeti őket az egész vásárlói úton. A bizalom kialakításánál kulcsfontosságú meg mutatni, hogy törődünk az ügyfelekkel, hogy segítünk megoldani a problémáikat. A felhatalmazás során a vásárlók azt kell érezzék, hogy saját kezükben van a felhasználói élmény irányítása. A megismerés azt jelenti, hogy teljes mértékben ismerjük a vásárlóink szokásait, azt, hogy hogyan teszik meg a vásárlói utat. A kapcsolat és a következetesség szintén fontos a bizalom építésben. A kapcsolat esetében a látogatok számára bocsájtunk minden, olyan elérhetőséget, amelyek által felvehetik velünk a kapcsolatot. A következetesség pedig fontosabb, mint hogy meglepetéssel és élvezetekkel lepjük meg a felhasználókat.